
10 правил ``Як треба вчитися?`` за книгою Барбари Оклі
БАРБАРА ОКЛІ – професорка інженерних наук Оклендського університету, авторка популярного курсу на Coursera про те, як навчитися вчитися. Здобула диплом зі славістики у Вашингтонському університеті, служила в армії. Військова служба підштовхнула її до вивчення технічних наук, а згодом – до розкриття таємниць мислення.
Поновлюйте в пам’яті вивчене.
Прочитавши сторінку, відкладіть і пригадайте основні думки. Не робіть багато підкреслень, не виділяйте те, що спершу не закріпили в пам’яті через пригадування. Уміння пригадувати – самостійно формулювати основні ідеї матеріалу – одна з головних ознак ефективного навчання.
Перевіряйте самого себе.
У всьому. Завжди. Допомогти в цьому можуть картки з інформацією.
Класифікуйте розв’язання.
Старайтеся зрозуміти розв’язання задачі й оформити його в пам’яті так, щоб у разі потреби воно спадало на думку як готовий шаблон. Упоравшись із чимось, потренуйтеся ще трохи. Переконайтеся, що ви без проблем можете виконати цю вправу, кожен із кроків. Уявіть, що це мелодія, і навчіться прокручувати її в уяві знову і знову, щоб ця інформація оформилася в завершений фрагмент пам’яті, який ви за потреби можете легко звідти дістати.
Розподіляйте загальний навчальний час на інтервали.
Вивчайте все невеликими частинами щоденно, як це роблять спортсмени на тренуваннях. Ваш мозок схожий на м’яз: він спроможний лише на обмежену кількість зусиль над тією самою темою в той самий час.
Виконуйте різні завдання.
Не практикуйте той самий метод розв’язування занадто довго в межах одного заняття: через якийсь час ви почнете просто механічно наслідувати те, що вже робили. Працюйте над завданнями різного типу. Так ви зрозумієте, як і коли застосовувати певний метод.
Робіть перерви.
Немає нічого дивного в тому, що інколи вправи нового для вас типу ви не одразу можете розв’язати. Саме тому щодня займатися потрохи – це значно краще, ніж багато, але рідко. Якщо вам не вдається впоратися із якимось завданням, зробіть перерву, щоб інші частини мозку могли попрацювати над цим питанням на підсвідомому рівні.
Ставте уточнювальні запитання й шукайте прості аналогії.
Якщо якась тема вам важко дається, запитайте себе: «Як можна це пояснити, щоб зрозуміла десятирічна дитина?». Використання аналогій справді допомагає: наприклад, електричний струм можна порівнювати з потоком води. Розтлумачуйте не тільки в голові: озвучте пояснення або запишіть на папері. Додаткові зусилля на промовляння або написання допоможуть міцніше закріпити вивчене, тобто оформити його в нейронні структури пам’яті.
Не відволікайтеся.
Вимкніть усі звукові сигнали й вібрацію на телефоні й комп’ютері, запустіть таймер на 25 хвилин. Зосередьтеся й старанно попрацюйте протягом цього часу. Коли 25 хвилин мине, вигадайте собі якусь невелику дотепну винагороду. Кілька таких сеансів щодня справді допоможуть вам у навчанні. Спробуйте визначити години й місця, де ви зазвичай займаєтеся навчанням, а не відволікаєтеся на комп’ютер чи телефон.
«З’їдайте всіх своїх жаб уранці».
Зробіть найважчі справи якнайраніше, коли ви ще в хорошій формі.
Створюйте в уяві контрасти.
Пригадайте своє теперішнє життя й побачте контраст із тими мріями, реалізація яких стане можливою завдяки навчанню. На робочому місці помістіть якесь зображення чи текст, які нагадуватимуть вам про бажане. Коли мотивація згасатиме, дивіться на ці слова чи зображення. Ваша праця піде на користь як вам, так і тим, кого ви любите.
Все про воєнний стан
Розклад уроків
Розклад уроків для учнів 1-11-х класів
Правила для внутрішнього ропорядку
Правила для учнів
Розклад дзвінків
Розклад дзвінків для учнів 1-11-х класів
Критерії оцінювання
Оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи здійснюється за 12-бальною шкалою (відповідно до наказу МОН України від 21.08.2013 № 1222 Про затвердження орієнтовних ви… | від 21.08.2013 № 1222 (rada.gov.ua)
Оцінювання навчальних досягнень учнів старшої школи здійснюється за 12-бальною системою (шкалою), відповідно до наказу МОН України від 13.04.2011 № 329 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0566-11#Text
Modern Technology and Innovation
Accusantium doloremque, eligendi natus omnis culpa excepturi laboriosam, reiciendis fuga repellendus sequi aut delectus numquam a accusamus voluptatum dolorum distinctio vitae nihil consequatur laborum alias, animi adipisci voluptates! Cum laborum quidem obcaecati accusantium rerum porro mollitia deleniti! Sapiente consectetur nemo expedita libero fuga quasi reprehenderit ipsum ipsam accusantium earum cumque quidem saepe, cupiditate sit ex aliquid similique necessitatibus Representation is Matter.
ЦЕ ВАЖЛИВО!
Учнів 4-х та 9-х класів звільнено від шкільних іспитів
Учнів, які цього року завершують здобуття початкової (4-ті класи) та базової загальної середньої (9-ті класи) освіти, звільнено від проходження державної підсумкової атестації.
Відповідний наказ підписаний міністром освіти Сергієм Шкарлетом.
Рішення ухвалено у зв’язку з установленням для єдиної державної системи цивільного захисту на всій території України режиму надзвичайної ситуації.
У документах про освіту учнів, звільнених від державної підсумкової атестації, буде зроблено запис «звільнений(а)».
Recent Comments